Může mít zubní pasta a ústní voda Meridol nežádoucí účinky?

  • 1 odpověď, 3. září 2013

„Dobrý den, mám obnažené zubní krčky a krvácivost dásní. Zubním lékařem mi byl doporučen měkčí zubní kartáček a změna techniky čištění zubů. Byla mi také doporučena zubní pasta Meridol (užívám 2x denně) a ústní voda Meridol (užívám 1x denně na noc). Po měsíci užívání pasty a ústní vody Meridol mi už dásně nekrvácí, takže spokojenost, ale vytvořil se mi na jazyku bílý povlak a částečně teď necítím chuť potravin. Okamžitě jsem tedy léčbu přerušil. Chtěl bych se zeptat, jestli je to nežádoucí účinek Meridolu a jestli se mi chuť vrátí. Předem Vám děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka

Dobrý den Martine, omlouvám se za pozdní odověď na Vaši otázku, ale potřebovala jsem ji prokonzultovat s několika lékaři. Zubní pasta Meridol i ústní voda téhož názvu, má stejně jako jiné zubní pasty s adstringentnímy (stahujícímy) účinky tendenci zabarvovat nejen zuby, ale i jazyk. U některých klientů se tyto nežádoucí účinky nemusí vůbec projevit, ale jste-li jedním z těch u ktrerých toto Meridol způsobil, doporučuji Vám neužívat tyto přípravky dlouhodobě. Udělejte si tedy vždy několikadenní pauzu. Pokud Vaše problémy i po vysazení tohoto přípravku nevymizely, navštivte zubního lékaře.

Barbora Liebig, DiS.
odpověděla

Barbora Liebig, DiS.

dentální hygienistka,

Zubní centrum České Budějovice